вторник, 26 май 2009 г.

Червената Шапчица

Каква съм застреляна майка.

Прибирам се вчера, излизаме с Деян на разходка щото сега като е светло докъсно, спокойно можем да останем навън 1 час (аз се прибирам в 19:30) - обиколихме, ходихме на люлките, на кончето, на клатушката в магазина, да видим ибките (които на брой бяха "още една" в аквариума и "мноооого мноооого ибки" умрели във витрината).
После пред блока чинно се оставихме да ни се порадва съседката, дойде си и Тати, и се прибрахме.
И си викам аз - давай сега експедитивно и организирано, не като друг път. Измих на Деян ръцете (той тъкмо откри какъв невероятен фън е да запушиш частично чучура на чешмата), махнахме външната блуза с нейните вече изцяло мокри ръкави, заведох го в спалнята (ммм това е ново, вече не го нося, а го водя) и го преоблякох за сън.
Той много дърпаше към креватчето, където да си легне ("Ето тука. Деян. (Л)яга.") и ме инструктира и аз да сторя същото (посочи моето място на спалнята и изкомандва "Ето тука. Мама. (Л)яга.). Хубаво, дотук добре се разбрахме.
И като трябваше да легна при него, си викам - бе това хлапе оня ден така внимаваше като баба му му разказваше за Червената Шапчица... Я да се пробвам.
И взех да разправям.

Ама аз не съм разказвала приказки от... никога :) И много се бъркам, връщам се назад да се поправям, изобщо ужасен разказвач съм, но Деян слуша много внимателно и ме подсеща. Например:
- Имало едно мааалко момиченце, което се казвало Червената Шапчица. Един ден...
- Гъбки! Гъбки!
- ...отишла в гората да бере гъбки. Ама преди това майка й й дала една кошница и казала: Червена Шапчице, тук съм сложила...
- Баба! Болна!
- ...Червена Шапчице, отиди при твоята баба, защото тя е болна, и й занеси тази кошница, в която съм сложила баааницаааа...
- Питкаааа-м.
- ...питкааа, сиииренцееее...
- Ма(съ)лцеееее-м.
- ...масълцеее и доматите. И тръгнала Червената Шапчица през гората и срещнала кой?"
- Аууууууу!
(и така нататък)

Та разправяме си така измъчено, аз пренагласям приказката според това, което Деян вече е научил и си изисква да чуе отново, и тъкмо стигам до момента, в който Кумчо Вълчо АМ!!! - и изял и Червената Шапчица и понеже преял и му станало тежко-тежко, легнал да поспинка... - и се плесвам по челото - ама че съм Червена Шапчица, сложила съм детето да заспива, пък не съм го нахранила!
И извиках на Тати, който беше на stand-by с мляко в ръка и чакаше да го извикам като е подходящ момент, извадих Деян от креватчето и си го нахраних, той пи жадно, жадно милия, и после си заспа без проблем.

Та такива ми ти едни... То едно е да си забравяш насам-натам чантата, телефоните... а съвсем друго - да сложиш хлапето гладно да спи. Майка-заплес.

А, между другото, новото откритие: Деян заспива по-бързо и по-спокойно вечер, не когато се стараем да му пазим тишина и да се измъкнем от стаята му незабелязано, а напротив, като излезем съвсем явно и продължим да трополим из другите стаи и да си говорим, така че да ни чува че сме там - дори отначало да измрънка, че излизаме, после като ни чуе че сме наоколо, се кротва. И снощи така стана. Откритието е на Веселин.

6 коментара:

Fili каза...

абре... проблем имам. Иска ми се да взема на деян най-хубавия подарък за рожденния ден. И по случая отидох в най-големия магазин за играчки в канада ... па и в щатите май. И почвам да разглеждам рииш ли много селективно щото аз съм там в 4 часа па те ще го затварят в 7 сиреч нямам много време.
Специално търся книжки с разни неща от животни дето да са на пипане като животните. - От сега да кажа такива не можах да намеря.

Та се опитвам да намеря нещо за дете на 2 години и се опитвам да намеря нещо дето да е хитро и да е интересно. Същевтеменно искам да не е плюшено или с някакви материи дето да задържат часички да не е с разни остри издадени неща.
Да не пропагандира насилие и да не внася уплаха в детската душа.

Та тия критерии се опитах да приложа в началото обаче обрекох на неуспех още с критерия за възраст... явно не са ммного децата на 2 години на тоя сват. Поне не колкото бебетата и колкото на 3+ години. Някак си успяват да я прескочат тая възраст очевидно... или са на 18 месеца или са на 3+ години... Намерих някакви играчки за 2-4 години ама те пък бяха камиончета тракторчета и такива разни пластмасови! ми тва не е достатъчно яко.

Отказах се да търся за 2 години. Реших, че деян е умно дете и се развива по-бързо от възрастта си :) и почнах да гледам за 3+ години.

Та много сериозно искам да питам толкова ли е голяма разликата между 2 и 3 години бре? Кака ми каза, че деян е карал електрическа количка... как се предполага, че същество което може да управлява моторно превозно средство ще се самонарани с гумена играчка...

Накратко да кажа, че инак много дълго ще стане. От целия магазин харесах шепа неща... ама бая шепа защото са шепа категории ама от всяка категория има по много.

категория 1:
Много красиво и реалистично направени гумени играчки на животни. Ама не така по детски... ами модели на животни направо. Страхотно ги харесах като живи са и има МНОГО от тях като има и малките и големите овца и овчица прасенце и прасе и тн. Към същата категория ще прибавя и динозаври. Също така доста приказни неща като феникси дракони еднорози феи рицари и прочее. най-малките са дължина 5см и височина към 3-4 см и широчина 2-3см. трябва бая да се насилиш за да глътнеш такова нещо ми се струва... това за малките а възрастните животни са си поне 2 пъти по-голями. Приказните са дори 3 пъти по-големи. гумени са играчките обаче са твърди така че не могат да се сплескат. Единствения начин който ми хрумва за нараняване ако си навреш рога на еднорога в окото... ама тогава мога да взема прсто по-закръглени като лъв и прасе и прочее.

категория 2: много симпатични плюшени животинки. те са достатъчно големи за да не може да ги глътне и са доста интересни и реалистични. Ама за тях не знам щото не знам дали вече деян ще толерира разни материи с влакна.

категория 3:
има различни книжки някои от които издават звуци. за съжаление никоя не говори на български от говорещите и дори не всички говорят на английски. + не са много реалистични и са странни звуците на тези които издават звуци. Има едни други с животни дето биха могли да се окомплектоват с гумените или плюшени животни и може да стане много добре.

категория 4:
играчки направени от дърво. Знам, че преди търсехте такива. Не са много но има някакви. Те са доста... дървени... като форма имам предвид де :) а иначе има с оцветено или от чисто дърво. има разни колички и камиончета ама те не са много малки някъде колкото два юмрука един до друг. и също така намерих такава кутийка с отвори за фигурки и фигурки от дърво.

категория 5:
камиончета колички и прочее от пластмаса ... с нищо не привличащи моето внимание поне

та като цяло аз съм за животните във всякаквите им форми гумени плюшени и на картинки. ама какво разбирам аз ... аз искам на деян да му е хубаво пък не съм го виждал през последната половина на живота му.

ако мислите че има нещо конкретно което супер много ще го зарадва ще потърся пак ако не съм го видял вече де.

та ПОМОЩ! :)

чакам отговор, че шипинг тепърва...

хай до скоро

Fili каза...

уточнение на гумените играчки пише 3+ години :(

Wynche каза...

Оооо абе дишай спокойно!
Първо, едно важно нещо, което да помниш: отсъствие не се компенсира с подаръци :)
Малко е кофти ама веднъж приемеш ли, че е така, ще спре да те блъска онова чувство че не правиш достатъчно и онова старание да направиш все пак нещо - и най-важното - онова разочарование, че въпреки че си направил, пак не се чувстваш добре.

Второ основно правило: рейтването на играчките по възраст е малоумно. Вероятно има някакви законови изисквания, които за възраст до 3 години са супер строги, а за над 3 изведнъж рязко падат. Поради това няма да се учудя ако видя и биберони и бебешки ританки, дето да пише 3+.
Деян се интересува в момента от неща, които могат да се разглобят и сглобят отново; книжките не е необходимо да имат вграден мултимедиен ентъртейнмент център за да са интересни, достатъчно е картинките им да са красиви (ще се учудиш колко трудно се намират красиви картинки); плюшените играчки ги има навсякъде и са много симпатични - дет се вика вместо да шипваш, мое се вземат от всяко ОМВ...
Но най се радва Деян на разни шишарки, пръчки, камъчета, река, пясък, пълнене на кофичка с вода и изливането й - доста бюджетосъобразни интереси има.
Of bqgam che rabota :))

Fili каза...

ok she vidim ko moje da izlezne :) az vse pak mnogo haresah jivotnite te sa tolkowa... krasivi :) razglobjaemi neshta vikash... maj hubavite takiva deto namerih sa vlakcheta s relsi i razni drugi takiva deto se sglobjavat v 3D prostranstvoto s dosta logika... ta vse pak mi se chini da mu e rano a? drugite mnogo jaki sa takiva deto puskash topchence ot gore i tovyrvi ot kydeto si go sglobil posle. dosta interesni ama te na men sa mi interesni taka che sys sigurnost ne sa za 2 godishni :)
abe jivotnite sa jaki! :) she vidish :)

hazel каза...

"Но най се радва Деян на разни шишарки, пръчки, камъчета, река, пясък, пълнене на кофичка с вода и изливането й - доста бюджетосъобразни интереси има."
Май всички деца са така, ама пусто саботират системата...:)

На Михаил най-новата любима играчка са тръбите от прахосмукачката. Даже спи с тях.

Wynche каза...

Такова с топчета!!! И на мен ми е интересно :)
Животни той си има. Милиони милиарди животни.
Диването различава пума от тигър от леопард от гепард от каквото-там-още има, дето са за мене всичките еднакви!
Стига му толко животни, викам аз.
В тоя ред на мисли - пеликан е "пипикан", а щраус - "мики маус" :)