вторник, 16 ноември 2010 г.

Монтесори: Дейности

Да напиша малко за допълнителните дейности в Детския Център "Камелини Монтесори", и някои допълнителни нещица, които ми направиха впечатление.

Свободноизбираемите занятия, които се провеждат ежеседмично, са по балет и йога. Записах Деян на балет по негово собствено желание. На йога не мога да го запиша, защото тя почва твърде рано сутринта, а пък ние и без това най-редовно си закъсняваме.
Балетът имаше един първи урок, отворен за всички деца, след което посещението е 20 лв месечно. Деян нищо не спомена след първия урок, но след като започнал първия от платените уроци и не му дали да се подреди в линийка с другите дечица дето играят на танц, вечерта сподели, че му било много мъчно. Още на другия ден го записах.

За народните танци съм споменавала - те са включени в програмата, не са свободноизбираеми, и са за всички деца. Това много ми допада.
Също част от програмата е занимание с изкуство - изобразително, приложно - някаква комбинация. Казаха, че ще рисуват, режат, лепят, моделират и какво ли още не. Това също много ми допада.

Сега започват да организират ски-училище за 5 дни през януари. Похвална инициатива, и смела, мога да добавя, като се опитам да си представя какво значи да водиш група от 20 дечурлига на възраст 3-5 години в планината. Грейки, якета, мокри чорапи, ски обувки, раници, обяд пакетиран от родителите, термосчета, какво ли не. Спомням си много добре моето собствено ски-училище в детската градина, споменът е изключително неприятен, защото го възприемах като гигантско изпитание. Беше ми студено и гадно, не умеех да се справям със задачите така добре както другите деца (а може и те да не са се справяли добре, за мен всяко падане беше провал), беше ми изтощително уморително и дори си спомням в някакви участъци как баткото ски-инструктор ме носеше на конче на раменете си, за да ме превози където нямаше да се справя, за да не бавя цялата група. Впрочем да, това е надеждно доказателство, че както и да са се справяли останалите, аз съм се справяла по-зле.
Но както и да е, Деян има непресъхващ източник на енергия и в това отношение е много различен от мен, така че сигурно за него преживяването ще бъде положително.
Цената е 200 лв и включва ежедневен транспорт до Алеко и обратно, екипировка, ски-инструктор и застраховка. Не включва храна (родителите приготвят от къщи). Карта за лифтове / влекове ще се плати допълнително.

Днес на дъската за информация имаше и друго, което ме впечатли: списък за съгласие, в което всеки родител трябва да попълни дали е съгласен снимка на детето му да бъде публикувана на сайта на детския център. Браво за това, че ни питат.

Не помня дали съм споменала, че ги водиха на театър. Не да дойдат актьори в детската, ами заведоха децата в истински театър. Гледали нещо за някакъв принц, повече от това Деян не можа да ми разкаже :)

За Коледа ще направят тържество, на което ще има Дядо Коледа. Той ще носи подаръци, еднакви за всички - малки пликчета с лакомства. Уговорката с него е, че големите подаръци ги носи вкъщи.
На тържеството децата няма да са длъжни да участват, а ще могат да се качват и слизат от сцената когато пожелаят и ще имат свободен достъп до родителите си в публиката; също така няма да се очаква от тях да декламират някакви неща самостоятелно, а по-скоро ще вършат нещо заедно. Целта е да не се подлагат на прекалено голям стрес - по думите на Жени, "нашата цел не е вие да гледате представление, а децата да си прекарат добре и да усетят празника".

Ей затова ги харесвам... Защото имат правилни цели :)

Единствен минус, който ще отбележа в името на обективността: групите се оказаха по-големи от очакваното. На срещата с Жени тя ми каза, или аз си мисля, че тя ми каза, че групите ще са от по 15 деца. На практика ще са по 25. Възможно е аз да не съм разбрала добре; възможно е и те впоследствие да са взели това решение - ако е имало много желаещи и разбира се по съвсем ясните икономически причини. Все пак предпочитам така, отколкото да се вдигне таксата толкова, че да не можем да си я позволим.

2 коментара:

hazel каза...

Без да съм сексист (или може би съм) - балет за момче?! Онези бавни, фрустриращи, понякога болезнени движения, плюс грация и лекота - за Деян?
Играла съм балет между 6 и 7 годишна възраст и имам спомени, че натоварването е огромно, а удовлетворението малко. Може би то се появява след няколко години натоварване.
Няма ли възможност за футбол или бойни изкуства? Предлагат ги на много места.

Wynche каза...

Mi izbra si go deteto, znachi sa mu OK dvijeniata :) Ako ne mu haresa po-natam, njama da hodi. Ama ne moga na direktno izrazena molba da otkaja i da go ostavja da sedi nastrani, samo zashtoto e momche. Dori ne bih mogla da mu objasnja takyv otgovor.
Pri vsichki polojenia smjatam socialnoto i psihologichesko izmerenie na "hodeneto na balet" za po-vajno ot fizicheskoto.
Drugi sportove njama.