четвъртък, 23 юли 2009 г.

Мама да не пее

Возим се вчера с Деян към партито за рождения ден на Ема.
По пътя аз обяснявам, че Жоро е таткото на Ема, а Милена е майката на Ема. След обяснението изпитвам: я кажи, мамо, коя е майката на Ема?
Деян ме посочва и казва убедено: "Ето я майката!"

После си поиска да му пусна музика ("Музиката сви'и!"), и аз заредих диска с детските песнички и по светофарите се обръщам назад и припявам. Мисля си, хей ръчички хей ги две, толкова пъти съм я пяла, сега я слуша в по-непознато изпълнение, дай да му я сведа до познатото. Той ме слуша, слуша, полу-усмихнат, пък по едно време набърчи нос, заклати глава отрицателно и замаха с ръце, като да ме отмахне от пред очите си: "Мама нЕ пее, не!"
Изкомандори ме да млъкна, критикът му с критик! Тъкмо си бях повярвала, след 2-годишни упражнения, че има шанс да не пея пък чак толкова кошмарно, и глей начи...
Той си и припява между другото - песничките, на които им знае текста, си ги прошепва тихичко където успее да се вреди. Само че е свикнал на по-бавно темпо, щото аз всички песни ги обръщам на приспивни (само за приспиване пея) и те така стават много протяжни :)

На рождения ден обаче обра всички точки, като нарече шефа ми "батко Жо'о". Мисля, че ми спечели благоволението му поне за седмица напред :)

Между другото, станал е по-плах с децата, отколкото беше преди. Притиска се до крака ми, гуши се в мен и вика "Пупаши се, пупаши се!". Оня ден на една детска площадка едно момиченце на година и половина дойде, удари го по гърба, след което тръгна да го целува. Но той може би реши, че ще го хапе, и като ревна... Майката дотича обезпокоена какво е направило детето й на нашето, и взе да се извинява - а ние се скъсваме от неудобство, че Деян реве задето момичето искало да го целува...

На рождения ден беше пълно с каки и той не отиде да гали по ръцете и косата никоя от тях - това е много нехарактерно за него.
А пък 4-годишните момиченца, наконтени с роклички като принцески и с нарисувани лица, изпраскаха най-великите пожелания за рождения ден на връстничката си:
"Да си жива и здрава и да си много любезна с мама и тати!"
"Да не умираш много-много!"
"Като пораснеш и имаш дете, то много да те слуша!"
- направо ме утрепаха.
А една майка сподели, че нейната дъщеря й обяснила: Мамо, ти като умреш, да ми оставиш бележка на кой облак отиваш. Защото аз като порасна и имам деца и после стана баба, и като умра, да знам къде да дойда да те намеря!

3 коментара:

Анонимен каза...

Как решавате въпроса с менютата по детските рождени дни или Деян вече яде повечето неща?
А относно тортата как процедирате?

gimli

Wynche каза...

А, не яде нищо, на което не съм прочела пълния списък съставки на опаковката. Торта няма начин. Солетите има шанс, но зависи какви са - някои имат "следи от"...
Отиваме след като съм го нахранила добре, а за моментите, когато всички деца награбят неща за ядене и той неистово пожелае и той да яде от същото, си нося от къщи чипс: той обожава (има си хас, джънк - кой не обожава), но не яде често, и върши работа за компенсация.
Другото е, че по рождени дни той предимно се залисва с непознатите играчки - те са мощно оръжие за отвличане на вниманието.
А вие как процедирате?

Анонимен каза...

По подобен начин, но без чипса.
Отвличаме вниманието с игри. Но като цяло ми е много неприятно, че се налага да я дебна с максимално внимание какво ще пипне и какво ще лапне, когато наоколо има купища непозволена храна. Вкъщи физически и е отрязан достъпът до такива и не ми се налага да мисля за това.

gimli