петък, 5 октомври 2007 г.

Галеното име.

Я докато още спи (егати лукса, спи повече от 2 часа! - направо се чудя какво да правя с толкова много свободно време накуп! :) ) да кажа и за галеното име.

Значи, като измислихме, че един ден живот и здраве синът ни ще се казва Деян (това беше преди много години), не сме мислили за съкратен вариант. Аз харесвам хората да се наричат с целите им имена и все си мислех, че обръщението ми към него ще бъде "Деяне".

Пусто, не стана баш така. Като се почне комуникацията на motherese ("мамешки"), никак не ми върви да го Деяносвам. Нали е на мама малкия хубавчо (ъъ, и на баба Шурко Пурко) - "Деяне" не се вписва в парадигмата. Та се оказа, че трябва да измислим и галено. А и особено че разни хора тръгнаха да го съкращават на Дидко - вариант, който отхвърляме автоматично, хич не ни харесва.
Другото общоприето съкращение на Деян - Део - намирам за много неблагозвучно, неудобно за произнасяне.
Най-много се колебаехме между Дени и Дани. И за двете си има плюсове и минуси, но предвид че ако е Дани, всички ще си мислят, че се казва Йордан, в крайна сметка остава Дени.

Сега обаче, като искам да мина от галено отново на пълно име, ми идва първо "Дениславе!" :) Не знам моят колега със същото име къде блее, та още не е почерпил. По принцип важно ни беше да не е кръстен на никого, защото нали nomen est omen и обвържеш ли имената на хората, обвързваш доста повече неща. Обаче асоциацията с колегата ми Денислав не ме притеснява, понеже той е добър човек.

3 коментара:

Stella Petkova каза...

Съвсем навреме да се включа с коментар - моят мъж се казва Деян и понякога го наричам Додо или Деянко.. А също и Дидон, но това е само когато го бъзикам!;))
Вие какво галено име измислихте?

Апропо, току що Откривам този блог за себе си и Толкова ми харесва че се върнах четейки (макар избирателно) до самото му начало! Това е и причината да пиша в едва ли не първия пост:)

Страхотна находка, добавям го в reeder-а:)
Поздрави!

Unknown каза...

Диди

Анонимен каза...

Дидко