четвъртък, 8 ноември 2007 г.

Депресарщина

Получих забележка, че последният ми пост е много патетичен (в английския смисъл).
Така си е. Хванал ме е сдух, може би петият пореден месец вкъщи започва да си взима данъка. Ето снощи например се зарових във форумите на БГ-Мамма и зачетох историята на едно детенце, родено в същия месец като Деян, с много тежко, мъчително и за съжаление нелечимо заболяване. Бях чела по-рано за неговия случай - описанието на майката с какво се бори. Детенцето е починало наскоро и сега бяха пуснали речта на майка му на погребението. Не можах да се спра да чета, хем плачех през повечето време. После плаках докато миех бибероните. Ако го пейстна тука, и вие ще се разплачете. Затова няма.
Не трябва да се случват такива неща.

А аз не трябва да стъпвам повече в БГ-Мамма, защото нищо добро не ми носи.
Това е общество на супер-майки, които правят за децата си толкова повече, отколкото аз правя за своето. Те закърмват, каквото и да им струва, пазят хипоалергенни диети по 10 месеца, четат толкова медицинска информация, че са половин педиатри, те са факири в организацията и имат време за всичко - и за детето, и за къщата, и за съпруга, и за форума, и за себе си; а аз съм обратното на всичко това. Ето, вече съм взела да мрънкам, че диетата ми идва нанагорно - едва на втория месец. Не съм се погрижила да се осведомя какво трябва и не трябва да яде кърмещата жена, за да не се алергизира детето (в резултат послушах малоумния съвет, който ми даде в началото позната педиатърка - "пий много мляко и яж много ядки" - най-алергенните неща); толкова на сляпо я карам, че дори не бях идентифицирала Деян като предразположен към алергии заради фамилна обремененост - аз алергия не съм имала през живота си, нито никой в моето семейство, и това съвсем небрежно го считах за проблем на Разни Други Хора. Без да ми хрумне да взема под внимание алергиите на баща му и да се отнеса сериозно към опасността.
Изобщо, толкова несериозен и хаотичен родител съм, че е чудно как ще оцелее човека при моето гледане и какви вреди ще му нанеса.

Изпълнила съм се с чувство на вина за всичко, което не правя както трябва, което не знам, за всеки негов плач, неразположение, колика, обрив, смущение в съня; за всяка капка по-малко кърма; за дребните забежки от строгостта на диетата - една лъжичка доматено пюре в яхнията; растителна сметана, в която имало млечен протеин, в пастата; Е-та в пушеното пуешко.
Глупаво е. Продължавам да съм си все така нехайна, просто се чувствам и виновна на това отгоре.

Трябва да изляза.

6 коментара:

hazel каза...

Изобщо не ти е патетичен предният пост в английския смисъл. Щом го казвам аз, значи е така:Р Все пак съм учила английски повече от всички вас;)
Не ми се коментира за ромите, нито за заплахата от тях (нашия квартал също има много, включително една почти изцяло циганска детска градина), искам да кажа за депресията. Еми ноември е мамамустара? Погледни кога се мръква, студено и гадно, празниците далече, локви, високи цени в магазините... Ако при всичко това не се депресираш, значи си за психиатрия;)

Не обвинявай седенето вкъщи, това са глупости. Като тръгнеш на работа ще се депресираш тройно повече, защото освен всички простотии в работата и пътуването из столицата, ще си и гузна, че не прекарваш достатъчно време с детето. А тия в бг-мамма - не вярвам, че правят всичко това, което пишат. Чисто и просто they lie a lot. Аз само за четене там губя огромно количество време, тия дето пишат, просто не знам откъде намират време да правят нещата, които описват. Казвам го като човек, който прави доста неща извън времето, в които ги описва. И не си виновна ти за алергията, моля те, съвземи се. Един удобен виновник е цивилизацията, прехвърли го не нея и дишай спокойно.

А за бебето К. - и аз четох, само че в блога на майката и бащата... И аз плаках.

Wynche каза...

Благодаря.

Анонимен каза...

Виждам, че си се сблъскала с феномена ССФ (средностатистическата форумка), обект на много ирония в самия форум, защото не си първата, която се чувства по подобен начин сред изказванията на уж перфектните майки.
Естествено, има известна доза преувеличение и самохвалство, но ефектът ССФ се получава от друго нещо. Една жена е перфектната домакиня, друга има изключителен мъж, трета - невероятна кариера, четвърта е успяла да възпита децата си по изумителен начин и т.н. И човек се впечатлява от всичко това, но не обръща внимание на факта, че първата сигурно завижда на втората, защото нейният мъж е скандалджия, втората завижда на първата, защото нейният дом е винаги с краката нагоре, всички завиждат на четвъртата, защото децата им се качват на главите и им късат нервите ежедневно, а четвъртата завижда на всяка една от останалите заради това, което те имат, а тя няма. Точно като в реалния живот, но там имаш възможност да си изградиш представа за човека не само по нещата, които той сам решава да каже за себе си и така е малко по-реалистично.
Пояснявам, че "завижда" тук е съвсем условно употребено, всъщност имам предвид много по-широк смисъл - нещо като "впечатлява се от уменията и обстоятелствата в живота на Х и й се иска да притежава същите", но ако го кажа така, изречението ще стане безкрайно.
Отделно от това, форумът е пълен с изумително прости жени, които задават все едни и същи глупави въпроси и не владеят правопис дори на ниво трети клас. Което е достаойно за нобелова награда, на фона на дълбочината на някои техни разсъждения, но тва е друга тема.

Колкото до алергиите, не знам фамилната обремененост дали е изобщо фактор в днешно време. В крайна сметка, всички дишаме един и същ мръсен въздух, храним се с единствените достъпни нитратни плодове и зеленчуци, оцветители, консерванти и подсладители в храните, носим дрехи от материи, обработвани по възможно най-вредни начини и отвсякъде ни повтарят, че всичко това е ОК и няма нищо опасно за нас. И ние вярваме, понеже нищо видимо не ни се случва на нас възрастните в реално време. В резултат едва ли не всяко второ дете е с някаква алергия и не вярвам до едно да са фамилно обременени. Нито пък да е по силите на родителите да предотвратят това по някакъв начин.

Депресиите и аз мисля, че са от сезона.

Анонимен каза...

Как ли са ни отгледали майките ни, без да четат "bg-mamma" и всякакви умни книги? Сигурно с купища грешки и недобри решения. И к'во?

Боян

Zi каза...

Не, не мисля, че чак толкова грешки сме допуснали, особено като гледам резултатите:-) Аз лично се гордея с моя "резултат" и много се радвам,че има около себе си подобни чудесни "резултати":)Имаше си книги - продължавам да смятам, че Спок си го бива. Защото той всъщност е помагало за онези извънредни случаи, когато от уплаха и притеснение си загубил ума и дума. Тогава имаш на разположение ЕДНО ясно напътствие. Като премине кризисната ситуация може да седнеш и да решаваш доколко си съгласен с него, но вече си направил НЕЩО, което не е вредно, което е помогнало за момента, без да се налага да правиш избор от много подобни решения. Колкото до "бг мамма", толкова глупости събрани на едно място не съм чела през живота си, пък както знаете съм живяла доста:)) Ама го чета, с омерзение, за да знам с какво си пълните иначе умните главички. Момичета, вие сте идеални майки! Трудности в отглеждането имат всички, но вие имате потенциала да се справите по-добре. И без чувство на вина, за нищо, моля ви! Просто се доверете на инстинктите и любовта си към мъничетата, това е достатъчно! Ей, ама са големи сладурковци:D

Анонимен каза...

"Как ли са ни отгледали майките ни, без да четат "bg-mamma" и всякакви умни книги? Сигурно с купища грешки и недобри решения. И к'во?"

Ти пък!!! Как да е нямало бг-мама!? Всъщност този форум е виртуална версия на онова, което са имали майките ни и той е необходим точно защото ние в днешно време не можем да си позволим да имаме същото, но наживо. Никога в историята на човечеството жените не са отглеждали децата си сами и изолирани, без възможност да получат (и потърсят) съвет от някой, вече минал по същия този път.

gimli