събота, 8 декември 2007 г.

Survivor

Едно от малкото събития, които достигат до мен от "външния свят", това е Survivor. Всяка вечер в 8 храня Деян и по едно съвпадение Survivor точно тогава започва. Така се получи, че почти от началото го гледам - е, частично, докато се занимавам с Деянски, разбира се, а и редовно пропускам втората част, понеже след като го нахраня го слагам да си легне и тогава само слухтя от другата стая, а пък то не се чува много, щото съм намалила телевизора, щото нали приспивам :)
Но така или иначе станах свидетел на образите там, и от време на време си мисля за тях. Знам, че вие не го гледате и не знаете кои са тези хора, но аз все пак ще си напиша какво си мисля. На мен ми станаха някак близки.

Агонцев. Първия човек, който ме впечатли в предаването. Личност с много силно излъчване, страшно харизматичен. Енергичен и деен, басма не цепи, коня в реката не си оставя, дебел и прям, абе - чаровник. Отказът му да се състезава с Дренски след отпадането си беше един от най-емоционалните моменти в предаването. Впечатляващо е романтичното му отношение към неща като чест и достойнство - отишъл е там уж за парите (не отиват ли всички за това?), а се отказа сам от играта, защото се чувстваше посрамен, че предал племето си (понеже се напи на партито при сливането и изгуби неочаквано сервираното им изпитание в нощта на същото това парти). Survivor е индивидуална игра, победителят е един - но не, Агонцев предал съплеменниците си... и се самонаказа, като отказа да се унизи да играе срещу един от тия, пред които е виновен.
Най-вече си спомням за него как им построи тоалетна. На племето си. Другите лежат и се припичат, той ги организира да строят тоалетна, за да се ходи по нужда поне по малко по-цивилизован начин - "Айде бе, изпосрахме целия остров!". Никой не рачи да си размърда задника и Агонцев запретна ръкави и я построи сам. "Е сега и един вестник да имаше!..." :)

Дренски. Много ми стана мъчно за него, като отпадна на последното изпитание (като влах на Дунава). След 25 дни на Острова на Мъртвеца, където оцеляваше в по-екстремни условия от тези на останалите участници (понеже беше сам, без племе) и побеждаваше един след друг всички елиминирани от играта, за да запази безценния си втори шанс да се върне в общото племе и да играе за финала, направо да ти се скъса сърцето, че не издържа да остане последен в играта. Забележителното за него е, че докато другите в племето, когато бяха заедно, се отдадоха на униние и паднаха духом неимоверно много (заради липсата на храна най-вече, но също и гадното време, плъхове и пр.), той, сам, вместо да се спихне най-много от всички, точно обратното - беше най-нахъсания и най-мотивиран участник. Тоя човек все едно че гладът не го засягаше - тренираше с кросове по плажа, с набирания, с коремни преси и се готвеше целенасочено и волево за всяка следваща битка. Винаги бих си помислила, че тези, които са заедно, имат по-голям шанс за оцеляване, особено психически. Оказва се, че не е така. Докато племето Дрейк се разпадаше, Дренски беше съсредоточен и мобилизиран.

Светла. По едно време най-много ми се искаше тя да спечели, въпреки известната доза лицемерие, която проявява (например суровите й коментари по адрес на Лъчо, след като го елиминираха, при положение че цяла игра беше в партия с него). Като цяло е точна и яка мадама, и на мен ми харесва, че имаме такъв образ на екрана. Поддръжката на зрителите за нея издава зрелост. Много е лесно да й се подигравае човек за дебелия глас и мъжкото излъчване, но хората я уважават заради постиженията й в спорта и това взима превес - хубаво е, че не са чак толкова малоумни, колкото бих очаквала в някой по-черноглед ден.
Много ми е мъчно, че близките й отказаха да говорят с нея по телефона, когато се класира за финала. Като знаеш в какви условия живее тоя човек и как е на ръба на възможностите си - физически, но още повече психически - и се чудиш какви трябва да са тия зверове, да откажат морална подкрепа когато най-много се нуждае от нея. Те едва ли са си представяли точно какво й е било да е там, но при всички положения беше много грозно, а най-вече, че мъжът й забранил и на детето й да се чуе с нея.
Друго, което ме впечатли, е какво щяла да прави с парите, ако ги спечели - едно от нещата, които искаше да купи, беше "нов компютър на детето". Представям си, че човек трябва да е доста затруднен финансово, за да се нуждае от голямата награда в някакво състезание, за да си позволи да купи компютър. Признак за много нисък финансов хоризонт е това изказване.
Хубаво е, че стана любимец на зрителите и спечели кола и някаква парична награда. Наистина щеше да е жалко, ако беше останала без нищо.

Георги Костадинов. Първоначално ме дразнеше, понеже от откъслечни реплики бях останала с впечатлението, че е непоправим женомразец. В интервюто с журито обаче той даде доста смислени отговори по "женския въпрос", така че си преразгледах мнението. А междувременно се бях убедила, че този човек, наред с Дренски, наистина заслужаваше да спечели състезанието. Много силен в игрите, чисто физически очевидно най-добре подготвения участник, и в същото време с кристална мисъл и много добри интерперсонални (?) умения, които си проличаха в интервюто с журито - той просто блесна там, на фона на Светла, която не можа да изкаже нито една убедителна позиция, не можа да се продаде, да убеди никого да гласува за нея.
А това какво ще направи с парите мисля, че грабна сърцата на повечето хора - апартамент за себе си и с остатъка да подсигури родителите си - чие сърце не би се стопило, като се окаже, че "лошото момче" всъщност е такова добро момче ;)

Владо Карамазов. Водещият се справяше значително по-добре от Камен миналата година, и въпреки че не е мистър Харизма, все пак ми направи положително впечатление. До нощта на финала, когато направи непростимата издънка да попита Жоро Костадинов дали все още работи като стриптийзьор и на отговора "не" да реагира с "Браво!". То е все едно да му кажеш, че си смятал професията му за недостойна и унизителна. А недостойното и унизителното в тоя род професии (проституцията в това число) се определя единствено от съзнанието на практикуващия. Справка Firefly, където Инара като компаньонка е най-престижният и уважаван в обществото персонаж на кораба.

Лъчезар. Обвиняваха го в интригантство, което аз не можех да проследя поради откъслечното гледане на епизодите, но тоя човек ме възхити с точния поглед, който имаше върху ситуацията във всеки един момент.

Хубаво състезание. Не знам как е било миналата година, тогава ми се струваше скучно, но и не го гледах; Камен също ме отблъсна - уникално неприятен човек... Но си мисля, че ако имам възможност да гледам следващото издание, бих го гледала.
Живот и здраве, тогава ще ходя на работа, Деянски ще е на година и нещо и баш по това време (8ч вечерта), дори и вече да съм се прибрала вкъщи, ще предпочитам да общувам с него, отколкото да гледам Survivor.

1 коментар:

Анонимен каза...

Абе да ти кажа, не си съвсем права, че не знаем за какво става въпрос :) Аз го гледах с много голям интерес и даже ми е доста мъчно, че свърши, остава ми някаква празнота.
За участниците мисля горе-долу същото, особено за Г. Костадинов, който много ме отблъсна с изказванията си в клипчето - интродукция за него, но после успя много да ми промени мнението. С други участници пък стана точно обратното.
Аз гледах с много голям интерес и миналогодишия Survivor, където участниците бяха милиони пъти по-готини от тазгодишните, но екипът на предаването си беше оставил ръцете, та едва се гледаше. Поради тази причина много трудно намирах с кого да коментирам случващото се и можех да го правя единствено във форума на предаването, където пък се запознах с някои от участниците :) Имаше даже срещи между участниците и пишещите във форума, но там за съжаление не успях да отида.
Та мисълта ми беше, че от тазгодишните ни един не може да стъпи на малкия пръст на Андрей например, така че не можах да си намеря фаворит и това донякъде ми провали ентусиазма от гледането. Всички участници ми бяха от средно антипатични до безразлични, но трябва да се има предвид, че аз започнах да го гледам, когато отпаднаха "кукличките", защото лигавщини пък хептен не ми се гледаха.
Много бях разочарована, че заложиха на Биг Брадър стереотипите при избора на участници. Дано догодина да си струва повече :)